2009-06-14

Nu måste jag sluta med dom här dumheterna!

Ja denna helg har endast bestått av onyttigheter. Både i Fredags, igår och idag har jag ätit onyttigt. Kanske är bättre att äta lunch än godis? Haha usch usch.
På onsdag iaf ska jag gå till en "Dietist" eftersom jag aldrig går upp i vikt. I 2-3 månader nu har jag försökt att gå upp efter en rejäl viktnedgång, på mindre än 4-5 månader gick jag ner från 53-55 till 41-42. Det är inte bra och där har vi anledningen till varför min kropp mår som den mår.
Det är jobbigt nu efteråt när jag tänker på hur jag behandlat min kropp - allt för att jag mådde rent ut sagt skit! Allt det jobbiga som hänt kom ifatt och det hända mer jobbiga saker och på de försvann min matlust.
Men det som gör mig mest ledsen är faktiskt att jag inte går upp i vikt. Som mest dom här månaderna har jag vägt 43,1 men dagen efter jag vägde så stod det: 42,4.. Jag förstår inte vad fan som är fel?! Jag äter bra och då menas med att jag äter: Frukost, frukt, lunch, mellanmål + frukt, middag och kvälls macka. Och det är inga bebisportioner heller, utan så som jag alltid ätit förut..

Det är mycket pga min vikt varför jag tar ut min p-stav.. Det kan vara den som gör att min vikt inte rör sig, eftersom jag varit hos doktorn och fått reda på att min ämnesomsättning är bra så vet jag inte vad det kan vara?
Så jag håller mina tummar att jag inte behöver skämmas i sommar när man ligger på stranden.
Hur kul är det när revbenen syns både på fram och baksida? Eller när ryggraden syns? Eller när man inte har någon rumpa kvar? Eller när höftbenen sticker ut? Nej fyfan det är äkligt och jag är glad att jag insett det nu! Det är tack vare min älskade pojkvänn och hela min älskade familj som fått mig att bli bra igen. Utan dom hade jag bara fortsatt blunda för problemet.


Jag skriver inte det här inlägget för att få uppmärksamhet eller att någon ska tycka synd om mig - det är jag själv som gjort det här emot mig. Jag skrev det för att det är många flickor som gör allt för att vara smala. Men varför? Är det så snyggt? Nej det är det inte. Varför inte passa på att njuta när man bara lever en gång? Man ska älska sig själv för den man är! Även fast det ibland inte är så lätt.
Nu har jag fått det sagt som jag ville få sagt. Jag kommer fortsätta skriva om hur det går för min vikt men även om det vanliga :)

Vilket är egentligen snyggast? Inte så svårt att se och avgöra det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar