2010-02-02

Får sova sittandes då!

När jag blev gravid så var jag tvungen att börja sova på rygg/sida. Och det var rena helvetet att somna så, somnade alltid på mage innan! Nu har jag äntligen börjat att somna på ryggen men vad händer då? Jo jag känner mig alldeles svimfärdig när jag ligger så. Gick nyss in på internet för att kika vad som kunde vara fel och hittade det här:

"Undvik att ligga på rygg långa stunder från och med mitten av graviditeten, eftersom livmodern kan trycka på stora kroppsvenen (vena cava), vilket kan ge svimningskänslor."

Ja då är det bara att börja försöka sova på sidan nu.. Hur ska detta gå? Haha..
Fick även hem mina kläder från hm idag, perfekt! Mina linnen börjar blir på tok för trånga, det är på gränsen till att våld behövs när dom ska på/av. Och igår så kom min tränings dvd för gravida oxå:) Har dock inte provat den en men kanske imorgon, jobbar till 20.00 idag så inget tränande för min del ikväll..

Sitter på jobbet och önskar att klockan bara tickade iväg i all världens fart! Dricker godaste juicen som finns, Brämhults Hallon.. Mm den är verkligen beroende framkallande! Det var min syster som fick mig beroende av den när vi var på körskolan:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar