2010-02-03

Lill-älsklingen!

Allt verkade vara bra med lilla älsklingen och även med mig:) Det enda var att jag skulle börja äta järn tabletter, vilket jag redan har gjort.. Dock hade dom nästan precis tagit slut så jag fick passa på att smita in på apoteket för att inhandla en kartong..
Haha barnmorskan sa även att jag kommer få en ganska så stor mage eftersom jag är så kort.. Vilket var ganska logiskt när hon berättade varför.. Men fick mig ett gott skratt när hon sa det.

Har precis provat min tränings dvd för gravida.. Det var jätte svårt att hänga med, kanske för att det var första gången + att det inte var "vanlig träning", men den var väldigt rolig och inte alls så jobbig:) På dvd:n så står det att träning under graviditeten ska hjälpa till att:
  • Lindra ryggsmärtor
  • Förbättra matsmältningen
  • Undvika kramp i vaderna
  • Öka energinivån
  • Undvika en för stor viktökning
  • Få ett jämnare humör
  • Förbereda dig för värkarbete och förlossning
  • Knyta an till din baby
  • Komma iform snabbare efter förlossningen

Känns roligt att testa på det här, får se hur länge man orkar, innan magen är för stor vill säga..

Ska ta mig en dusch nu sedan göra klar maten innan min älskling kommer hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar