2010-03-15

15/3

Jag har så fruktansvärt ont! Mitt tandkött på hela höger sidan värker + att ca 3 av dom tänderna värker och inte nog med det så gör mitt kindben ont, mitt öga ont, mitt öra ont och min hals ont. Och allt pga en enda jävla tand? Det går knappt att tugga och att sova är inte det lättaste! Så jag ringde min tandläkare och fick en tid idag. Men hittade hon vad som var felet? Nej! Jag sa det till henne, att någon fel måste det ju vara eftersom jag inte ens kan sova för att det värker så mycket? Hon frågade om jag hade borstat för hårt med tandborsten på tandköttet? Haha ja herregud.. Det är säkert det som gör att jag har så ont!!! Vi tog bilder och kikade om det var en visdomstand, men enligt henne så var det inte den som gjorde ont. Och hon borde ju veta bättre än jag. Eller inte! Eftersom min visdomstand i det här fallet kommer extremt snett(den ligger under tandköttet mot min andra tands "rot") så borde det väl vara den som gör skadan? Den försöker väl kika ut och då är ju den ena tanden i vägen? Vilket enligt mig borde göra fruktansvärt ont.. Känns som min slutsats är pålitligare än hennes!

En annan sak som gör mig förtvivlad är att det kanske är den sista veckan (2 dagarna) jag jobbar på dagiset! Det känns verkligen sorligt att lämna alla barnen + mina kollegor. Jag kommer sakna allt och alla så mycket. Men jag kan ju som sagt gå dit i stort sätt när jag vill:)

Jag har precis ätit en jätte god middag som jag kämpat ihop i min ensamhet. Älskling jobbar kväll och det värsta jag vet är att laga mat till mig själv, men jag tog mig i kragen och lagade panerad fisk med stekt potatis. Jag till och med panerade fisken själv, kors i taket. Annars brukar pirogen och micron vara mina vänner när älskling jobbar sent;)


Det ser lite torrt ut kanske men det var jätte gott!

Jag lovade ju för ett x antal dagar sedan att lägga ut bild på min hårfärg:) Som jag dock förträngde! Men idag så kom jag ihåg det och tog en bild:

Är super nöjd fast jag har haft det i ca 2 månader. Brukar annars tröttna väldigt fort, men inte den här gången:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar