2010-03-17

18/3

Godmorgon! Min första dag som "sjukskriven" och här ligger jag i sängen vaken? Det är inte sant..
Älskling gick upp lite innan 7 och då vart jag jätte pigg, vilket aldrig händer när jag jobbar!
Igår så skulle jag ju in till MVC och prata med en doktor om min rygg samt jobbet.. Satt och väntade och ingen doktor kom, hon var sjuk! Dra mig baklänges tänkte jag och vart lite smått irriterad! Min barnmorska kom och var helt förtvivlad för att det blivit som det blivit och skulle försöka lösa det hela tills på fredag då jag ska dit och göra en "kontroll".. Så jag får så länge sjukskriva mig själv? Någon som är klokare än jag och vet hur man gör?
Känns inge vidare bra att vara hemma, JAG VILL JOBBA! Men jag måste komma på andra tankar nu och tänka på det bästa. Det här är det som är det bästa, både för mig och för lill-älskling, att vara hemma. Dock kommer jag förhoppningsvis inte behöva sitta själv varenda dag, Josse är oxå sjukskriven så det kommer nog bli ett x antal fikor där:)

Efter MVC igår så åkte jag och syster till mamma som hade varit så gullig och lagat lunch/middag, mammas korvgryta! Oj så gott det var! Mmm! Sedan blev det en tripp för oss 3 till plantagen samt jysk. På jysk och plantagen hittade jag hundratals saker jag vill ha/måste ha! Så på ett eller annat sätt ska jag lura med min kärlek dit inom kort;) Men jag ska till Jysk på Fredag med Bella och Josse för att inhandla detta:

(bilderna är hämtade på Jysk.se)

Rea på baby sängkläder! Jippi! Det är precis vad som behövs till våran lill-älskling:) 99:- kostar ett set istället för 199:-.. Det är billigt! "Lillan" (som min mamma säger till våran lill-älskling) fick ett jätte fint rosa set med spets av mamma igår:) Fanns dock inte med på Jysk´s hemsida:(

Vet ni vad jag ska göra nu? Göra iordning frukost sen lägga mig i sängen och kika på Stjärnkockarna som jag missade igår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar